Minnen, så många minnen.

12:09

Jag satt och klickade på Spotify, på den där funtionen som visar band som liknar det man sökt på.
Jag hittade Dope och satte på deras låt Bitch och genast ploppade det upp en massa minnen från verkstadstiden med klassen. 

På en gång när jag började på Bräcke så visste jag att jag hade hamnat rätt. Åh, så härliga människor!
Så jag tänkte dela med mig av ett minne här.


Vi var i verkstaden, en helt vanlig måndag. Jag kom in tidigt från rasten så jag la mig i en skottkärra och drack mitt måndag-morgon-kaffe. (Det är morgon fram till lunch!)
Då kommer Pille och kör iväg mig!!

Han började sjunga "små grodorna" och hoppa med skottkärran, och tack vare att jag fortfarande höll i min (JÄTTEGODA!!) morgonkaffe så skvätte det kaffe överallt, det verkligen sprutade kaffe om mig!
I bakgrunden står Gubbelubben och Bolin och skrattar hysteriskt över mitt eskalerande agressionsutbrott som pågår medan jag blir OMKRINGSKUTTAD i en fucking skottkärra. (Ja, ni kan ju tänka er själva hur roligt det såg ut..)

Pille ropar åt Bolin och Gubbelubben att de ska komma dit, så de kommer gående mot mig. Pille säger: "TA HÄR!" och då lyfter de upp mig och bär iväg mig. Mot contaiern. När jag inser detta så blir jag fullständigt hysterisk, jag skriker och sparkas så gott jag kan för att ta mig loss men det hjälper ju inte.. Detta är tre murarkillar vi pratar om! 
Så det slutar med att jag ligger andfådd, skitarg och fullständigt dränkt i svindyrt kaffe i en container utanför våran verkstad..

Detta är - bortsett från en vecka då jag och Gubbelubben var ensamma i verkstaden på grund av brist på APU-platser - mitt starkaste minne från gymnasiet och det är underbart, haha! 
Det finns fler liknande minnen gömda i huvudet på mig och jag har aldrig haft så roligt som under gymnasietiden.
Vi har nog alla avskytt någon i klassen vid vissa tillfällen men det var mycket kärlek också. Studentdagen var något som vi alla såg fram emot med spänning och glädje men det var jobbigt, iallafall för mig, att avsluta det kapitlet.
Jag kommer alltid att minnas klassen med värme och kärlek.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0