"Jag kan inte vara perfekt för dig...

.. innan jag är perfekt för mig själv".
Jag vill vara en bättre människa, mot mig själv. Elin hjälper mig på vägen och det finns inte ord för hur mycket jag uppskattar och älskar henne. 
Vi bråkar ibland, men som hon så klokt uttryckte det förut:

"If you love it, let it go - if it comes back it's yours, if not - it never was." 
Jag kommer alltid tillbaka sötnos. Alltid. (Jag vet inte hur man gör hjärtan på bloggen men det är meningen att det ska vara ett SKITSTORT hjärta här!)


Ibland har jag undrat över varför mina vänner står ut. Idag gör jag inte det längre. Idag undrar jag varför JAG står ut.
För let's face it, mitt liv handlar ju bara om mig. Det handlar om hur jag mår, hur jag ser på saker och hur jag ska göra för att jag ska kunna leva med mig själv. Och framför allt så är det jag som är både manusförfattare och huvudroll.

[...] "För jag vill ju inget hellre än förstå, vara underbar och alltid positiv. Jag vill verkligen vara den där tjejen som gör hans vänner avundsjuka.
Men först måste jag lära mig att vara underbar mot mig själv."
(Och att göra världens bästa morgonkaffe räknas inte som att vara underbar mot sig själv, hur mycket jag än vill det)


Jag älskar mig själv, men ibland tror jag att jag älskar andra mer. 
"För det här handlar ju inte ens om vad han är och inte är, det handlar om vad alla killar du varit med egentligen är - ganska svaga och beroende av din styrka. Styrka du ger andra innan du hunnit samla på dig ens så att det räcker för att driva dig själv.."

Tyvärr har hon rätt. Jag ger allt, tills jag verkligen inte har mer. Då sticker de. Då blir jag lämnad att slicka mina sår med en alldeles för salt tunga och jag får alltid höra "Vi sa ju..."
Jag blir lämnad med smärtan som ett avsked alltid, på ett eller annat sätt innebär, och framför allt blir jag alltid lämnad av den jag allra helst vill ska trösta mig.
"If you love it, let it go - if it comes back, it's yours, if not - it never was."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0