Bloggkalender dag 1 - Berätta om dig själv.

Ehm jaha. Mitt namn är Therese och jag är 20 år, tror jag. Jag är en aningens förvirrad wanna-be inredare eller bartender, kanske frisör eller lokförare..

Jag är född i Luleå och där bodde jag och mina föräldrar tills jag var 10, med undantag för några månader då vi bodde i Imst, Österrike och i Göteborg där vi bor nu. Igen.
Det har länge känts som att jag vill flytta tillbaka till Luleå och nu när jag fritidsforskar igen så har jag ju tillfälle att göra det, antingen för att plugga eller jobba. 

Jag är uppväxt på en MC-klubb som min pappa tillsammans med vänner startade år 1979 i farmors garage. Idag håller de till i en stor, jättevacker villa. Där har jag suttit i garaget och slickat på oljiga bultar och sugit på stenar som låg utanför baracken ("Therese! Vad har du i munnen? Spotta ut det!" och då fick mamma en bult i handen) vilket mina vänner säkert känner förklarar en hel del.. 
På klubben finns min andra familj och det är en utav anledningarna till att jag gärna vill flytta upp.

Något som har format mig mycket som person är att jag hållt på med hästar i drygt 12 år nu, just nu rider jag på Clarebergs RK i en hoppgrupp. Dressyrälsklingen är en jättetrevlig liten häst som heter Lord, hyfsat ny på CRK. Hoppälsklingen hette Dandy men är borta sedan två år och nu hoppar jag mest den oerhört hoppglada ponnyn Babsan.

Jag har ridit privat i några år på en ponny som heter Charlie.
Här var han runt fem år gammal.




Jag tycker att det är löjligt kul att titta på matlagningsprogram (Masterchef och Gordon Ramsay framför allt) och att det är roligt att laga mat, vilket jag även faktiskt är ganska bra på.

Vad mer, då? Jag färgar mitt hår, målar ögonbrynen med en penna från H&M, tycker att det är kul att fundera på inredningen i huset som vi bor i och hur man kan göra om, en utav hårfärgerna jag trivts bäst med är chockrosa och jag vill verkligen ha en hund och två råttor.

Typ väldigt chockrosa!

 

När jag dricker så är det öl som gäller, dricker jag inte det så är det vitt vin eller cider i mitt glas.
Att ligga i sängen helt själv och titta på film är något jag tycker är mysigt men jag är samtidigt mörkrädd och tycker att det känns tryggt när hela kroppen är under täcket - sticker tårna ut så kanske spökena kittlar mig..
Jag är en person som tycker om att vara i ett förhållande men jag har varit singel ett tag nu.
Jag röker, men vill sluta. Jag tränar inte, men vill börja. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0