Bloggkalender dag 16 - Berätta om hur du var när du var liten.

Jag har ingen aning om hur jag var när jag var liten. Jag var ju liten. Det säger väl allt? Eller hur liten? När jag var tretton? Sju?

Jag kan berätta om några saker jag fått berättat för mig..

En gång, jag tror att jag var runt tre år, så satt jag i garaget på klubben med mamma och pappa. Jag hade varit tyst lite för länge så mamma kollade vad jag sysslade med. När hon såg mig var jag helt svart runt munnen, och när hon tvingade upp min mun med sina fingrar så tog hon ut en bult som jag hade suttit och sugit på en stund, så den var nästan ren från oljan som hade funnits på den..

En annan sysselsättning på klubben, utanför garaget, var att smaka på stenarna som ligger runt betongplattan. De som smakade illa kastade jag iväg och de som smakade bra la jag mellan mina ben. Bra grej!
Sjukt nyfiken var jag också, ofta när vi var på restaurang så kröp jag in i köket och jag skulle alltid vara med överallt, veta allt, samt lukta och framför allt smaka på allt. 

Så, det var väl jag när jag var liten. Tillräckligt nyfiken för att få mamma och pappa att läsa igenom minst halva våran kolletion av typ 11 Focus-böcker och tillräckligt äcklig för att även testa vad oljiga bultar smakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0