Bloggkalender dag 4 - Berätta om en person du beundrar.

Det finns många personer jag beundrar av olika anledningar.
Min moster Marie, som är en stark kvinna med mycket skinn på näsan. Ödmjuk och rättvis, en bra vän och syster.
Hon ställer upp på ett otroligt sätt för sin dotter Wilda som tävlar och tränar massor i stallet. Hon kommer med goda råd och tycker om att hjälpa människor.
"Min andra familj", på MC-klubben där jag är uppväxt. Jag har aldrig upplevt så mycket kärlek och värme som där.
De hjälper till om det behövs, kramas och skrattar. Åker på semester ihop, och framför allt så njuter de av livet tillsammans.
Det märktes så tydligt när jag var där i november, när ordförande Daniel skulle gifta sig med sin Ingela.
Vi var många som bar stolar och bord, bakade smörgåstårta och satte ihop platsglas med dess fot. Det gjordes bål och handlades sprit, borden skulle dukas och kylarna fyllas.
Alla hjälptes åt och drog ett strå till stacken för att brudparet skulle få det bästa bröllopet de kunde tänka sig.
Ingela är också en person jag beundrar, hon är en stark och fin människa. Rolig, rättvis och underbar.
Dagen innan bröllopet var vi på stan och skulle handla det sista (strumpor, smycken, blommor till brudbuketten...) och hon marscherar på i 190 blås medan jag kommer på 7 cm höga klackar lite bakom och är som en levande post it-pad.
"Ingela glöm inte strumpor och kom ihåg att andas snubbla inte här har du en cigg vänta jag tänder den åt dig kom nu ska vi ha smycken till mig släck ciggen kasta fimpen bilen är här borta!"
Och jag gjorde det så gärna, för att hon hade gjort samma sak för mig.
Det finns många personer jag beundrar av olika anledningar.
Min moster Marie, som är en stark kvinna med mycket skinn på näsan. Ödmjuk och rättvis, en bra vän och syster.
Hon ställer upp på ett otroligt sätt för sin dotter Wilda som tävlar och tränar massor i stallet. Hon kommer med goda råd och tycker om att hjälpa människor.

"Min andra familj", på MC-klubben där jag är uppväxt. Jag har aldrig upplevt så mycket kärlek och värme som där.
De hjälper till om det behövs, kramas och skrattar. Åker på semester ihop, och framför allt så njuter de av livet tillsammans.
Det märktes så tydligt när jag var där i november, när ordförande Daniel skulle gifta sig med sin Ingela.
Vi var många som bar stolar och bord, bakade smörgåstårta och satte ihop platsglas med dess fot. Det gjordes bål och handlades sprit, borden skulle dukas och kylarna fyllas.
Alla hjälptes åt och drog ett strå till stacken för att brudparet skulle få det bästa bröllopet de kunde tänka sig.

Ingela är också en person jag beundrar, hon är en stark och fin människa. Rolig, rättvis och underbar.
Dagen innan bröllopet var vi på stan och skulle handla det sista (strumpor, smycken, blommor till brudbuketten...) och hon marscherade på i 190 blås medan jag kom på 7 cm höga klackar lite bakom och var som en levande post it-pad.
"Ingela glöm inte strumpor och kom ihåg att andas snubbla inte här har du en cigg vänta jag tänder den åt dig kom nu ska vi ha smycken till mig släck ciggen kasta fimpen bilen är här borta!"
Och jag gjorde det så gärna, för att hon hade gjort samma sak för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0