Morgonfunderingar?


Jag hade tänkt posta detta som en kommentar på Fejsbok men det blev så långt eftersom att jag spann vidare på mitt ursprungliga inlägg så jag bloggar om det istället.
Första inlägget sedan 21 feb, woh!
Men mer om det senare!

Det är helt sjukt vad dålig morgonTV är! Kolla själva, tv.nu.

Pantertanter, till exempel. En sitcom från slutet på 80-talet som sedan gått i repris vartannat år sedan den slutade sändas för precis 20 år sedan? För er som haft turen med er och missat "The Golden Girls", som den heter på engelska, så handlar den om fyra kvinnor som alla varit gifta och nu söker nya män för att de kommit i klimakteriet och börjat bli kåta igen. Ungefär. 
Den äldsta tanten har nästan bara repliker som börjar med "Picture this...", hennes dotter försöker hitta en vettig man som förstår henne. Följande är taget från IMDB; "Rose's St. Olaf-ness makes her a little corny but lovable. One thing that changes nearly every episode is whom Blanche is courting."
Lägg märke till "One thing that changes nearly every episode"..
Japp. Det finns en sak som händer i nästan varje avsnitt, som gör de möjlga att skilja åt. Perfekt för guldfiskar, vi som har något längre minne har alltså genom att se typ fyra avsnitt i princip sett alla. 
Att de dessutom är fenomenalt dåliga skådespelare gör inte saker bättre. Kristen "Stone face" Stewart hade gjort ett böttre jobb. På 80-talet. Och som många säkert misstänker så var hon bara påtänkt sista året av 80-talet..

Snart börjar Ellen också, det brukar jag vakna till om jag somnar med TV'n på, eftersom att hennes gäster uppenbarligen inte kan kontrollera sitt tonläge när de får a) en barnvagn de inte behöver (come on, alla i publiken är fan minst 45!), b) ett rabattkort på SEARs som gäller på ett tolvpack med galgar, eller c) vad som helst som på något sätt är förknippad med vad den superkända gästen gör i sitt liv just nu. 

Fan också, nu har jag skrivit lite väl länge här för Rachael Ray har faktiskt börjat. 
"WOOOOW, look at this! A CHICKEN!! So, I'm just gonna pop this in the oven for 45 minutes! Aah, LOOK at this AMAZING GLAZE!! *publiken jublar*
THIS IS SOOO EASY, ANYONE CAN DO IT!" (Varför måste du då göra en freakin' TVshow om det?)
*publiken ljublar tills de måste ta ett djupt andetag om de inte ska få börja kalla in sjukvårdare i studion*

Ja, stans mest negativa inlägg men jag hatar faktiskt morgonTV! Jag skulle hellre gå med kattpest i en månad och sex stenar än att tvingas kolla på morgonTV under fem dagar i rad. Tur att jag har min blogg och Simpsons, för annars hade detta kanske slutat med ett chipsbad (blodbad, men jag har chips och inte blod i min skål, så..)
 

Aaanyway, som jag började skriva i början av inlägget (tur att jag copy-pastade det för annars hade ja helt glömt detta) så har jag tagt bort en massa inlägg om fina pojkar och sådant förr, men jag gör inte det nu - det som har hänt har hänt och det är kul att gå tillbaka i inläggen ibland, för ofta är det inte bara fina ord om fina pojkar som försvinner utan även annat skoj. Så, ja.. I'm back. Kanske lika kort tid som vanligt, eller kortare. Vi får se. Kanske typ.. En och en halv måndad, vilket jag skulle tro blir något slags rekord i så fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0